dinsdag 20 mei 2014

Kosmische update “Loslaten van de vorm” - Yvonne Weeber

Lieve mensen, 

Al een tijdje hebben jullie niets van mij gehoord. Ik heb me even terug getrokken en ben  heel  veel in het buitenland geweest. Wat ik geschreven heb in mijn vorige nieuwsbrief Zwanger zijn van de nieuwe aarde, de nieuwe mens geld eigenlijk nog steeds. Ik heb daad bij het woord gevoegd en geluisterd naar mijn behoefte aan ruimte en naar binnen gaan, om te groeien in de veilige duisternis van de kosmische baarmoeder. Terwijl ik absoluut niet stil gezeten heb. In tegendeel. Er zijn prachtige totaal onverwachte dingen op mijn pad gekomen, welke mij nog meer in contact brachten met die grote leegte in mijzelf.  

Grote leegte 
De kosmische energieën van de afgelopen maanden nodigen ons uit om steeds dieper af te dalen. Af te dalen in de stilte en de leegte. Die plek waar we nog schaduwkanten tegen kunnen komen die nog niet gezien zijn en grote invloed hebben op je dagelijks leven. Het astrologische grote vierkant en de grote driehoek en de zonsverduistering, boden en bieden de energie tot wakker worden en healing. Wanneer we in het oog van de storm kunnen blijven, kunnen we afdalen in de spelonken van onze ziel, waar we op een plek komen van grote leegte en stilte. Een plek waar we in staat zijn helder waar te nemen diep binnen in onszelf. Een plek waar de gedachtes geen invloed meer hebben en welke je gewoon voorbij kan laten gaan. Vanuit die leegte kan er iets nieuws ontstaan.  

In de Flow 
Als mens en hoe we tot nu toe geleefd hebben, hebben vorm en identificatie nodig om gehad om een eigen persoon te zijn. Ik ben vrouw, moeder, partner, Astroloog enz. enz. Maar we komen er nu achter dat we veel meer zijn dan dat. In die grote leegte, vallen de identificaties allemaal weg. We zijn bezig met de Vorm los te laten. Het was afgelopen maanden ook heel lastig om vorm te geven. Zeker nu de drie planeten van vorm geven, Mars, Pluto en Saturnus, in een retrograde stand staan. We willen wel maar er komt nog niets uit. Wij en de energie zijn er nog niet klaar voor. De puzzelstukjes liggen nog niet op hun plaats. In ieder geval niet wat of zoals je het graag zou willen. Het kan dus ook een periode zijn van grote frustratie als we maar door willen gaan met wat we willen. De oude vormen en structuren passen niet meer in de nieuwe energie. Dat zien we overal om ons heen. Alles is in staat van grote veranderingen en transformatie. Ook oude methodes en rollen passen niet meer. Alles is toe aan vernieuwing. Daarom mogen we ook voorzichtig zijn met woorden, hoe we dingen benoemen, want woorden zetten weer vast in de vorm. Dat is best heel lastig. Want je voelt dat het anders moet, dat het een andere naam nodig heeft wat je doet, maar hoe noem je het dan en wat doe je dan 

Intentie 
Deze periode gaat ook over het ontdekken wat werkelijke waarde voor ons heeft. Willen we nog aanzien? Of is er toch nog ergens een behoefte aan macht? Weet je het nog steeds beter voor anderen? Of willen we nog redden? Dat kan allemaal zichtbaar worden. We zitten in de overgang van het derde naar het vierde Chakra. Van de liefde voor macht naar de macht van de liefde. Dat betekend ook dat we echt de vorm zoals wij het voor onszelf bedacht hebben los mogen gaan laten. Zodra we dat doen, komen er ineens totaal andere dingen op je pad. Alles gaat stromen. Er komen aanbiedingen die je nooit gedacht had, je zit ineens in een enorme flow. Het is niet mijn wil, maar u wilt geschiede. Kernwoorden zijn loslaten, overgave en vertrouwen. De kosmos heeft wellicht hele andere plannen voor jou die nog veel en veel mooier zijn dan die je ooit voor jezelf bedacht hebt. Dus laat het los. Die dingen die je wilde komen wellicht nog vanuit het innerlijke kind die behoefte had aan veiligheid en gezien te worden en erkenning.  

Jezelf gevangen houden  
Dat zie ik ook bij mezelf. Alle opleidingen die ik gedaan heb waren voor mijn eigen ontwikkeling. En nu past de vorm zoals ik het gedaan heb niet meer bij wie ik ben. Ik heb ook al mijn ”oude” boeken en opleidingen weggedaan. Waardoor er een periode was van wat nu? En dan? Door de diepte in te gaan zag ik ook dat ik mijn werk gekozen heb om mijn ouders te laten zien dat ik wel mijn processen aan ben gegaan en het daardoor beter wist dan zij. Dat zie ik bij veel mensen met spiritueel werk. B.v. iemand die therapeut is voor kinderen, eerst vanuit de behoefte aan inzicht voor zichzelf en daarna vanuit onbewuste om haar moeder te laten zien dat zij het veel beter kan dan haar moeder. Op zich niets mis mee, maar je intentie is dan niet zuiver. Dan blijf je gevangen, je bent dan niet vrij om te doen wat er werkelijk voor jou is. Door het los te laten komt er ruimte voor nieuw en ga je werkelijk op je eigen benen staan en je eigen leven leiden.  

Nieuwe relatievormen  
Daarnaast vragen alle relaties heel veel aandacht. Ook hier mogen we de vorm loslaten, zien wat werkelijk waarde heeft voor ons en helderheid in je intenties. Het kan zijn dat er ineens breuken ontstaan of juist dat er een veel diepere verbinding ontstaat. Het kan ook zijn dat mensen van heel vroeger je pad weer kruizen. Soms pak je de draad weer op en soms moet er nog iets en dan is het weer klaar. Ook kunnen er ineens hele nieuwe mensen op je pad komen, welke meer in overeenstemming zijn bij je nieuwe behoeftes, want die veranderen ook. Het kan niet anders dan dat we naar een nieuwe vorm gaan in relaties. We willen echtheid en openheid. Maar dat betekend wel dat we zelf ook open en echt moeten zijn. En dat valt soms niet mee. Wat ons vaak tegen houd om die diepe verbinding aan te gaan is schaamte. Schaamte en schuld zijn het gevolg van macht en onmachtsituaties die niet uitgekristalliseerd zijn. Heel oude stukken kunnen omhoog komen en vragen om verheldering. Maar het is ook goed en het voelt ook goed. We kunnen nu ook heel anders omgaan met dit soort dingen. Het is niet meer zo zwaar, het is veel lichter geworden. Hoe snel het opkwam, en als je innerlijk werk doet is het ook zo weer weg. Dan is er weer heerlijke lichte ruimte.  

Shame on you 
Schaamte is een gevoel dat hoort bij het derde chakra en het versluiert zich achter een masker van onzekerheid, controle en woede. We durven ons niet werkelijk te laten zien wie we zijn. We durven nog niet helemaal kwetsbaar te zijn. Zolang we dat nog niet kunnen verschuilen we ons achter een rol. En juist daar schamen we ons voor! Schaamte gaat heel diep en is een heel lastig gevoel. Er wordt niet voor niets gezegd Ik schaam me dood! Het is een gevoel wat we niet willen dus  gaan we anderen de schuld geven of projecteren. Maar nu alles transparant gaat worden, en we uit de slachtoffer rol stappen, gaan we ons daar ook weer voor schamen. Het is heel bijzonder dat we ons vaak helemaal niet bewust zijn van die schaamte. Het is heel subtiel en een gevoel wat je zo snel mogelijk weer wegdrukt. Als kind voelde je al vaak schaamte over je ouders, over je lijf, je seksualiteit, en als volwassene over de fouten die gemaakt hebt of over je partner of dat je het nog steeds niet in orde hebt zoals je graag zou willen. Zolang we ons schamen, zullen we moeite hebben om onszelf te accepteren wie we Zijn.  In ieder geval de moeite waard om het eens te onderzoeken of en waar je je nog over schaamt. Want dit kan je op onbewust niveau behoorlijk in de weg staan.    

Grote schoonmaak 
Ook kunnen er nog heel oude familiestukken naar boven komen die het licht willen zien en opgehelderd moeten worden. Geheimen die naar boven komen en natuurlijk ook datgene wat je voor jezelf nog geheim houd. Ik had zelf een opstelling gedaan over iets waar ik maar niet de vinger op kon leggen en mij danig in de weg zat. Tijdens de opstelling kwam er een heel oud stuk familiekarma naar boven kwam, wat ik echt niet wist of kon weten, doordat dit onzichtbare zichtbaar werd, werd ik bevrijd van een heel oud onbewust lot van de familie welke ik droeg. Kortom we ontkomen er niet aan. Alles wil gezien, ervaren en opgehelderd worden. Zelfs als het al lang voor jou tijd begonnen is en je het niet bewust kan zijn. Het is een hele grote schoonmaak. Letterlijk en figuurlijk. Ruim je huis op, je kasten, kom in beweging, laat alles los wat je niet meer nodig hebt. Keer naar binnen en onderzoek daar wat je nog in de weg staat om werkelijke verbindingen aan te gaan en om vrij te worden. Daar ervaren we dat er niets buiten onszelf is en dat ons lichaam, onze relaties en kinderen onze goeroe zijn om ons juist naar binnen te leiden door de duisternis naar het licht 

Heb het goed,  
Yvonne Weeber
  
Je bent vrij deze nieuwsbrief door te sturen. Als je tekst gebruikt graag met bronvermelding. 
Als je mijn nieuwsbrief wilt ontvangen dan kun je je inschrijven via de site www.joyhappiness.nl  
Daarnaast zijn we bezig met een nieuw programma voor de nieuwsbrieven. Ik verstuur mijn kosmische updates, daarnaast een nieuwsbrief met activiteiten van Joy & Happiness over cursussen familieopstellingen e.d. en ik verstuur een nieuwsbrief met de reizen van Thema Travel. Natuurlijk wil ik niemand spammen, dat vind ik heel vervelend. Dus als je alleen de nieuwsbrief van Thema Travel wilt ontvangen laat het even weten. Als je alleen de activiteten van Joy  & Happiness wilt ontvangen laat ook even weten. Wil je alles ontvangen of alleen de kosmische updates laat ook even weten.  

2 opmerkingen:

Anoniem zei


Heel veel dank Yvonne dat je jouw ervaring met ons gedeeld hebt. Het is zeer inspirerend en zet mijzelf er toe aan om nog meer naar binnen te gaan en te ervaren wat er nog geheeld dient te worden.



Met liefdevolle groet,

Sophia45

Yvonne zei

Dank je wel Sophia45!