zaterdag 11 augustus 2012

De Energieën van Augustus - Jennifer Hoffman

door Jennifer Hoffman
www.enlighteninglife.com

Ik begon me net af te vragen of ik in staat zou zijn om te schrijven over augustus, of ik er nog zou staan, of ik nog zou ademen, denken of bewust zijn. We hebben in juli krachtige dingen meegemaakt, die uitputtend waren, en ons tot de rand van onze persoonlijke afgrond brachten om ons te laten zien hoe ver we gepusht kunnen worden, en daardoor kunnen we weten hoever we zijn gekomen. Denk over alles waar je doorgegaan bent sinds de late jaren '90 (of voordien). Hoeveel beter begrijp je die ervaringen nu, hoeveel dieper voel je je er nog bij betrokken, en hoeveel sneller leer, heal, groei je, en hoeveel sneller laat je toe dat ze je helpen transformeren?

Augustus is een speciale maand die begint en eindigt met volle manen, een 'blauwe maan'- maand. Die vinden niet zo vaak plaats, en hebben extra afwerkingsenergie. We hebben een gelegenheid om de energieën van juli af te werken tegen 2 augustus, om iets nieuw te beginnen in augustus, en dat af te werken tegen het einde van de maand. Energetisch zal het niet zo uitdagend, frustrerend of meedogenloos zijn. Maar dat hangt natuurlijk af van waar ieder van ons op zijn pad staat natuurlijk. Voor anderen zal er een merkbare verschuiving zijn en een welkome verandering in de vorm van een trager tempo, een mooie manifestatie en een kans om het leven fijn beginnen te vinden.

Maar het is geen tijd om achterover te leunen, om te stoppen met bewegen en te wachten wat er dan gebeurt. Juli was zo moeilijk omdat het ons deed kijken naar onszelf, onze keuzes, de dingen die we doen, en nog belangrijker, de dingen die we vermijden omdat we bang zijn, onzeker, in twijfel, verward of bang om de gevoelens van anderen te kwetsen, om hen in de steek te laten, of naar waar we onze levens geleefd hebben volgens de wensen of behoeften van anderen. Vanaf dit moment (en we hebben nog de invloed van het vierkant van Uranus/Pluto, dat verder loopt tot in september) zijn waarheid, integriteit en aflijning onze sleutelwoorden. Waar plaatsen we onze energie, en waarom, welke waarheid doorleven we, waarop zijn we afgelijnd en in integriteit, wat wensen we en wat creëren we met elke gedachte, overtuiging en keuze?

Dat betekent niet dat augustus 'makkelijk' is, het is gewoon minder intens als je bij jouw intentie blijft en gefocust blijft op de resultaten die je wenst zonder te specifiek te zijn over de details. Een van de dingen waaraan ik herinnerd ben is beginnen plezier te maken, niet zo hard te werken en de behoefte los te laten altijd klaar te staan om de volgende les aan te pakken. Soms zijn we zo gefocust op ons healingwerk dat we vergeten te integreren wat we geleerd hebben en dat het niet allemaal 'werk' hoeft te zijn, we worden verondersteld plezier te maken. Wat maakt je leven fijn, genietbaar en opwindend? Welk plezier heb je opgeschoven naar later? Het moment is gekomen nu, wees open om te ontvangen, want je hebt het verdiend.

In september zullen we heel duidelijk de resultaten zien van onze inspanningen en ik kan niet meer zeggen dan dat. Niet omdat ik probeer om geheimzinnig te doen (want zo ben ik niet), maar ik hoor al maanden dat er in september iets groots zou gebeuren, en vele anderen hebben me laten weten dat ze ook deze informatie gekregen hebben, maar we weten niet wat er gaat gebeuren. Ik schreef in de voorspellingen van 2012 dat we buitenaardse bezoeken konden krijgen in dit deel van het jaar, dus misschien is het dat. Het zal zeker interessant zijn van nu tot december, dus ontspan, denk aan je ademhaling, blijf gefocust op het creëren van vreugde, liefde en overvloed in je leven, zodat je dat ook voor de wereld kan creëren. Ik wens je de overvloedige zegeningen van een wonderlijke vreugdevolle en vredevolle maand.

En denk eraan dat Mercurius nog retrograde staat tot 8 augustus, dan dan zijn schaduwperiode afwerkt op 22 augustus. Venus maakt eindelijk zijn retro schaduw af op 30 juli.

Jennifer Hoffman

Vert. Fran Tielemans
 http://www.maitreya.be/teksten/energieen_van_augustus.html

Geen opmerkingen: