zaterdag 8 juni 2013

Kosmische newsflash “Maak een keus en ga ervoor!” - Yvonne Weeber

Lieve mensen,

Ook zo’n onrustig gevoel? Wat een energieën allemaal. Denk je het is rond, gaat alles in eens weer anders dan je had gedacht. Denk je dat ga ik doen, komt er ineens iets heel anders langs. Alles is anders en wordt anders ieder moment. Of het is hartstikke leuk, en je gaat als een speer,  of het is een en al doffe ellende!!! Zitten we in de “nieuwe energie”dan gaat het fantastisch.. zijn we niet te stoppen. Heerlijk!!! Maar worden we door de situatie naar het oude getrokken… pfffff. Zo zwaar als lood! Dat merkte ik ook na ons Pinksterfestival. Tijdens Pinksteren en de weg er naar toe, fantastisch go with the flow!! Heerlijk!! Samen werken met gelijkgestemden. Dat is het hoe we het willen hebben. Heaven on earth! En toen na een paar dagen thuis gebeurde er iets… oude energie.. alsof je tot en met je kruis in de modder staat en niet vooruit te komen… innerlijk werk, okay dit is oud, ik weet dat dit niet meer hoeft, ik kan het nu anders oplossen.. illusie,acceptatie en dan loslaten..…pfff  fitness of the mind.. en dan is het weg, als sneeuw voor de zon.. je bent het ook gelijk vergeten.  Fantastisch en heel bijzonder! Maar dat oude, je voelt het gelijk aan je hele lijf, je hele wezen… dat wil je niet meer. Maar zodra het er is, moet je het nog wel toelaten. Het is nu bezig een plek te vinden in het nieuwe zodat het opgelost kan worden in het NU. Juist omdat we nu andere keuzes maken. Nieuwe keuzes vanuit ons hart. Niet meer kiezen voor  veiligheid en overleving. Kiezen voor avontuur en licht en liefde, openheid en transparantie.. en ja dan loop je nog wel eens tegen “oude”dingen op! Maar laat je niet weerhouden om alles transparant te maken en uit te spreken! Daarnaast mogen we nu ook echt naar onze behoeftes gaan luisteren en deze serieus nemen. Vooral vanaf dit weekend wanneer de zwarte maan, Lilith het koesterende teken kreeft in gaat lopen voor de komende maanden.  

Zaadjes zaaien
Maar eerst vandaag de nieuwe maan in Tweeling.  Elke nieuwe maan is een moment van nieuw begin. Keuzes maken en zaadjes zaaien. In het teken Tweeling betekent het praten over je plannen en deze naar buiten brengen. Met Mars vierkant Neptunes, heb je zin om je idealen (Neptunes) te verwerkelijken (Mars) dat gaat waarschijnlijk niet zonder slag of stoot. Kan zijn dat het eerste instantie helemaal niet lijkt te lukken.. frustratie en ellende! Maar geef hier niemand anders de schuld van. Dit is er speciaal om jou je blik naar binnen te laten richten om te onderzoeken wat je werkelijk wilt. Wanneer je dat gaat doen, wordt waarschijnlijk ook alles pijnlijk duidelijk welke behoeftes of onvervulde behoeftes je ervan weerhouden.

Schaduwkanten
Nu de zwarte maan vanaf morgen, 8 juni, het koesterende teken kreeft gaat lopen wordt je je bewust van alles waar je behoefte aan hebt… Het teken Kreeft staat voor verbinding, verbinding  willen met de ander, emoties, veiligheid, zorg, koestering van de moederlijke energie. Maar ook vanuit verbinding met onszelf. Als we niet weten waar we behoefte aan hebben of onze eigen behoeftes opzij zetten voor de behoeftes van iemand anders zijn we verkeerd bezig. De behoeftes van de ander dus belangrijker maken dan die van onszelf.. oefffff.. We denken op het moment van niet, wellicht denken we zelfs dat we dienstbaar zijn terwijl we ons Zelf wegcijferen…opofferen… maar dat is niet de bedoeling en daar krijgen we later de rekening gepresenteerd, van het niet trouw blijven aan onszelf. Daar waar we onszelf verloochend hebben…  De zwarte maan staat voor de verbinding met de bron, maar ook voor de Lilith energie. Het afgewezen vrouwelijke, diepe diepe rauwe emoties, de schaduwkanten van het liefelijke vrouwelijke, zoals jaloezie en woede … wanneer er niet aan onze behoeftes wordt voldaan verdwijnen ze naar de schaduw waar ze vervolgens een eigen leven gaan leiden en als “demonen” op heel lastige momenten de kop op kunnen steken en destructieve vormen aan kunnen nemen.. .. 

Knopen door hakken
Wanneer we die hele diepe emoties, die hele diepe intense vrouwelijke kant die ook gezien en ervaren wil worden, wegdrukken dan krijgt ze een hele vervormde vorm..Bij mannen en vrouwen hé?!!! Vrouwen hebben daar meestal het meeste last van. Of ze worden naar haar toe geprojecteerd door de man of ze flippen alle kant op.. vandaar dat er nu ook zoveel afgrijselijke dingen gebeuren. De totale destructieve kant van dit ongeleefde en geaccepteerde deel komt naar boven..
Nu vanaf maandag Pluto opposiet Mercurius vierkant Uranus staat zal dat voor menige emotionele  doorbraken zorgen. Vertel wat er op je hart ligt en ga er helemaal voor! Of het nou over verdriet gaat of angsten, of woede… of dat je over je wensen en idealen verteld. Ga ervoor! Deze Nieuwe maan in tweeling staat ook voor knopen door hakken. Keuzes maken vanuit je hart. Dus maak een keus om op te staan voor jezelf, voor jou behoeften, voor jou zelfverwezenlijking….en dat kan alleen maar als jij nu echt trouw bent aan wie je werkelijk bent.. en niet een aangepaste versie om de boel in harmonie te houden..  maar hou het bij jezelf en ga de ander niet verantwoordelijk maken voor jouw verdriet, pijn of geluk.

Spiegelbeelden
Maar wel blijven opletten natuurlijk want met Neptunes, moet je altijd opletten he?!! Het is de grote illusionist! De verleider, de planeet van projectie en verwarring! Dromen en idealen. De eenheid  die we alleen kunnen ervaren door Neptunes en waar we allemaal zo naar verlangen en het opgaan naar in een liefdevolle wereld waar we allemaal een zijn is zo groot, dat we soms dreigen de realiteit te verliezen en dat is nou juist de bedoeling niet! Dus we moeten met beide benen op de grond blijven staan! De beste manier om dat te checken is waar oordeel ik nog? Ieder oordeel is de balk in je eigen oog en de plek waar nog geen liefde is. Dus ook oppassen voor groeperingen, zelfs ook spirituele! Waarin we denken dat wij het zijn! Wij zijn de uitverkorenen..Wij weten het beter, we zijn beter.. Dan veroorzaken we weer afgescheidenheid. Het is juist NU van opperste belang om de afgescheidenheid te overwinnen.  Op elk moment dat we denken het beter te weten dan een ander zijn we aan het projecteren.  Die ander laat je alleen maar zien hoe jij in relatie staat tot je zelf en wat je daar nog te doen hebt.

Van binnen uit
Maar goed een ideaal weekend  dus om je idealen te onderzoeken. Om te kijken in hoeverre je nog idealen koestert en wat voor functie ze hebben in jou leven.  En wat is er voor nodig om ze te verwerkelijken… Dus het kan betekenen dat je spirituele wens is om een eigen praktijk te hebben of een woon/werkgemeenschap of wat dan ook. Soms kan het zijn dat jouw puzzelstukje blijft liggen op de plek van het werk waar je nu zit. Dan is het de bedoeling om al jou licht en liefde op die werkplek te brengen. Om daar met alle liefde en passie jou licht te laten schijnen zodat er transformaties van binnenuit het systeem kunnen komen. En dat is dan de bedoeling van het script. Grote veranderingen kunnen alleen in onszelf plaats vinden, we kunnen niet verwachten dat de ander verandert. Zo is het in het klein bij onszelf. Maar zo is het ook in de maatschappij. Willen we oude structuren omver werken dan kan dat alleen maar van binnenuit de organisatie. Van binnen uit het systeem. Vanuit de kern.. 

Dus al met al die grote langzame planeten, Saturnus, Pluto en Neptunes,  retrograde mag de blik weer naar binnen gericht worden om te kijken hë… heb ik hier nog wat laten liggen.. bij Saturnus in Schorpio, waar ga ik nog intimiteit uit de weg in al mijn relaties…dus niet alleen intieme relaties met partners, maar ook in vriendschappen en zelfs met familie..  zit er ergens nog angst om mij werkelijk te verbinden.. waar projecteer en oordeel ik nog. Durf en kan ik echt mezelf zijn? Durf ik de ander werkelijk toe te laten..Daar mag ik bij mezelf naar kijken.  Maar ook ben ik zelf wel zo’n ideale partner? Of vriend of vriendin? Hoe sta ik nu in relaties.. wat is nu van werkelijke waarde, vind ik mijzelf waardevol genoeg, laat ik de ander in zijn/haar waarde..

Puzzeltstukjes
Dus ja… op dit moment gebeurd er zoveel.. het is soms nauwelijks te behappen. We zijn ons eigen plek aan het vinden midden in het goddelijke plan. Niet mijn wil, van het kleine ikje, maar uw wil, het hoger zelf, geschiede…. Daarom verandert er ook zoveel. Soms denk je dat is mijn plek. Maar puntje bij paaltje voel je dat het niet klopt.. moet je dus toch weer verschuiven. Alsof er een goddelijke hand met puzzelstukjes aan het schuiven is.  Dus geef je over aan het goddelijke plan. Je komt precies daar waar je wezen moet. Vertrouwen is de grootste kunst op dit moment. En natuurlijk hebben we die goddelijke eigenschap van keuzes maken gekregen. Maar het gaat om keuzes maken vanuit ons hart. Keuzes die verbinden, die gericht zijn op liefde en éénheid i.p.v. afgescheidenheid en polariteit. En soms is de keus om even helemaal geen keus te maken ook fantastisch. Dat brengt je weer helemaal in het nu van waar uit je weer verder kunt.

Weet jij al waar je voor wilt gaan? is het al duidelijk? Zo niet kun je een afspraak maken voor een telefonisch consult om te kijken in welk gebied je keuzes mag gaan maken en waar jou ideale droom zit.
Fijn weekend!

Lieve groeten,
Yvonne Weeber

2 opmerkingen:

Anoniem zei

een zeer bijzonder artikel.... en o zo herkenbaar... en ja het is en blijft moeilijk ... maar wel de moeite waard om ERVOOR TE GAAN...

na moeilijke nacht.. vertrouw ik toch op een goede dag...

Lydia Vendrik zei

Heel herkenbaar Yvonne...Dankvoor de input...

Bij mij is het op dit moment ook nog van groot belang...Durf ik mezelf te ontvangen met Al Dat Ik Ben....Keuzes maken oke....maar dan ook bewust bezig zijn met het ontvangen van alle wensen...behoeftes en verlangens.... Ben ik het waard om te ontvangen.....
Vertrouw ik mijn eigen creaties genoeg....Mag ik wel al dat moois ontvangen....geef ik mezelf toestemming om mij te openen...
Allemaal vragen en energetische afstemmingen waarin ik voel dat deze erg wezenlijk zijn. we hebben al te lang ons zelf weggegeven....
Tijd voor Mij....NU...
Liefs Lydia